Krížom-krážom.eu

« späť

» Miestne turistické chodníky v okrese Trenčín

TRENČIANSKE TEPLICE

Sieť miestnych turistických chodníkov v okolí mesta. Sú to nenáročné chodníky, s vyhliadkami až do výšky 300m nad kúpeľným mestom.

0798M

Baračka, reštaurácia – Sedlo pod Machnáčom – Machnáč, vrchol. Dĺžka 2,1km. Čas 35 minút.

0799M

Trenčianske Teplice, park – Rázcestie s modrou – Jánošíkova jaskyňa – Klepáč – Malý Klepáč. Dĺžka 4,1km. Čas 1 hodina 30 minút.

0800M

Trenčianske Teplice, železničná stanica – Rázcestie pod Jeleňom – Jeleň, vyhliadka – Kaplnka, vyhliadka – Rázcestie so žltou – Baračka, reštaurácia. Dĺžka 3,4km. Čas 1 hodina.

2599M

Baračka, reštaurácia – Jánošíkova jaskyňa – Rázcestie s červenou – Sedlo pod Machnáčom – Malý Klepáč – Pod Machnáčom, rázcestie. Dĺžka 3,6km. Čas 1 hodina 5 minút.

2600M

Trenčianske Teplice, železničná stanica – Križovatka so žltou – Zelená žaba, odbočka zelená – Baračka, reštaurácia. Dĺžka 2,1km. Čas 25 minút.

5398M

Trenčianske Teplice, park – Margita, lyžiarsky vlek – Malý Klepáč. Dĺžka 1,8km. Čas 35 minút.

5399M

Kúpalisko Zelená Žaba – Križovatka so žltou – Vyhliadka Jeleň. Dĺžka 0,6km. Čas 25 minút.

5400M

Trenčianske Teplice, železničná stanica – Kaplnka, vyhliadka – Odbočka na Grófovec – Baračka, reštaurácia. Dĺžka 4,2km. Čas 1 hodina 20 minút.

8399M

Klepáč – Sedlo pod Machnáčom. Dĺžka 0,6km. Čas 15 minút.

8400M

Trenčianske Teplice, riaditeľstvo kúpeľov – Križovatka s modrou – Križovatka so zelenou – Jeleň, vyhliadka – Pod altánom, rázcestie s červenou. Dĺžka 1km. Čas 25 minút.

TRENČÍN. Turistické chodníky IVV mesta Trenčín.

Je to sieť turistických chodníkov, ktoré vedú zväčša po oficiálnych turistických chodníkoch. Prepojenia medzi oficiálnymi turistickými chodníkmi vedú po značkách IVV. Štart a cieľ celej siete chodníkov IVV je pri reštaurácii Rotunda pri železničnej stanici, kde je možné získať podrobný popis chodníkov IVV. Na trasách je osadených 9 informačných tabúľ. V okolí Trenčína je 6 chodníkov IVV.

IVV1 – najkratšia trasa. Prechádza súbežne s červeno značeným turistickým chodníkom /0705/ od železničnej stanice ulicami mesta, pokračuje okolo Trenčianskeho hradu do lesoparku Brezina. Po spevnených cestách prechádza lesopark, pri hoteli Brezina opúšťa červeno značený turistický chodník /0705/ a pokračuje po spevnenej ceste severným smerom na Kukučínovu ulicu, po ktorej prichádza späť k železničnej stanici. Na trase sú 2 informačné tabule.

IVV2 – dlhšia trasa. K hoteli Brezina má trasu zhodnú s chodníkom IVV1. Ďalej pokračuje stále po červeno značenom turistickom chodníku /0705/ ku kóte 320,1m, kde turistický chodník opúšťa a severným smerom po spevnených cestách pokračuje na Kubranskú ulicu, z ktorej sa vracia opäť po červeno značenom turistickom chodníku /0701/ na železničnú stanicu. Na trase sú 3 informačné tabule.

IVV3 –  STANOV CHODNÍK /krátka rodinná trasa/. Opäť ku kóte 320,1m má trasu zhodnú s chodníkom IVV2. Ďalej pokračuje po červeno značenom turistickom chodníku /0705/. Nad záhradkárskou osadou chodník opúšťa a popod vrch Dúbravky /363,0m/ prechádza do doliny Kubrice. Odtiaľ sa cez Kubricu a Kubrú po červeno značenom turistickom chodníku /0701/ vracia na železničnú stanicu. Na trase je 5 informačných tabúľ.

IVV4 – ANKIN CHODNÍK /stredná rodinná trasa/. Opäť nad záhradkársku osadu má trasu zhodnú s chodníkom IVV3. Ďalej pokračuje po červeno značenom turistickom chodníku /0705/ cez Soblahov až k ústiu Mitickej doliny. Tu turistický chodník opúšťa a pokračuje vľavo popod les, začiatkom doliny Bindarka, ponad chaty, k žlto značenému turistickému chodníku /8120/. Po ňom a neskôr po červeno značenom turistickom chodníku /0701/ sa vracia na železničnú stanicu. Na trase je 6 informačných tabúľ.

IVV5 – JANOV CHODNÍK /dlhá rodinná trasa/. Opäť k ústiu Mitickej doliny má trasu zhodnú s chodníkom IVV4. Ďalej pokračuje po červeno značenom chodníku /0705/ k chate pod Ostrým vrchom. Odtiaľ pokračuje po modro značenom turistickom chodníku /2423/ do sedla Lúčky, kde sa napája na žlto značený turistický chodník /8120/, po ktorom dolinou Kubrice pokračuje spolu s chodníkom IVV4 na železničnú stanicu. Na trase je 8 informačných tabúľ.

IVV6 – VLADOV CHODNÍK /maratónska trasa/. Najdlhšia trasa chodníkov IVV má opäť do sedla Lúčky trasu zhodnú s chodníkom IVV5. Ďalej pokračuje po modro značenom turistickom chodníku /2423/ do Trenčianskych Teplíc, odkiaľ sa do Trenčína vracia po červeno značenom turistickom chodníku /0701/. Na trase je 9 informačných panelov.